Aktualizacja Danych w Rejestrze Diagnostów Laboratoryjnych

I. JAKIE DANE PODLEGAJĄ AKTUALIZACJI W REJESTRZE DIAGNOSTÓW LABORATORYJNYCH
II. JAKIE INFORMACJE NALEŻY PRZESŁAĆ DO BIURA KIDL
III. W JAKIEJ FORMIE NALEŻY PRZESŁAĆ AKTUALIZACJĘ DANYCH

I. JAKIE DANE PODLEGAJĄ AKTUALIZACJI W REJESTRZE DIAGNOSTÓW LABORATORYJNYCH

Stała aktualizacja danych Diagnosty Laboratoryjnego w rejestrach Krajowej Rady Diagnostów Laboratoryjnych jest obowiązkiem ustawowym, wynikającym z Art. 68 ust. 2 Ustawy o Medycynie Laboratoryjnej z dnia 15 września 2022 roku (UoML).

Art. 68 ust. 3 UoML Diagnosta laboratoryjny posiadający prawo wykonywania zawodu diagnosty laboratoryjnego jest obowiązany zawiadomić Krajową Radę o zmianie danych, o których mowa w ust. 2 pkt 2–5, w terminie 30 dni od dnia zaistnienia tych zmian.

Dane, o których mowa w artykule 68. UoML:

  1. Imię (imiona) i nazwisko
  2. PESEL, jeżeli został nadany, a w przypadku jego braku – datę i miejsce urodzenia,
    cechy dokumentu potwierdzającego tożsamość: rodzaj, numer i serię dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz państwo jego wydania,
  3. obywatelstwo (obywatelstwa),
  4. adres miejsca zamieszkania, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej (jeżeli posiada) Prosimy nie korzystać w korespondencji z Izbą służbowych adresów e-mail.
  5. informację o posiadanej specjalizacji lub rozpoczętym kształceniu specjalizacyjnym;
  6. Datę rozpoczęcia i zakończenia zatrudnienia, stanowisko oraz miejsce wykonywania czynności medycyny laboratoryjnej;
  7. Informację o dopełnieniu obowiązku doskonalenia zawodowego;
  8. Informację o prowadzeniu indywidualnej praktyki diagnosty laboratoryjnego lub udzielaniu świadczeń zdrowotnych w ramach grupowej praktyki diagnostów

II. JAKIE INFORMACJE NALEŻY PRZESŁAĆ DO BIURA KIDL I W JAKIEJ FORMIE NALEŻY PRZEKAZAĆ DANE

  1. Zmiana imienia i/lub nazwiska, PESEL, obywatelstwo/a
    • Książeczka PWZDL lub kartę poliwęglanową…
    • Oryginał dokumentu z Urzędu Stanu Cywilnego lub kopia poświadczona notarialnie.
    • Wypełniony formularz zmiany danych osobowych
    • Dokumenty należy przesłać na adres Biura KIDL.
  2. Zmiana adresu zamieszkania, zatrudnienia lub danych kontaktowych
  3. Specjalizacje
    • Rozpoczęcie szkolenia specjalizacyjnego – Podpisane elektronicznie zaświadczenie z uczelni realizującej szkolenie specjalizacyjne.
    • Przesłanie pocztą elektroniczną na adres biuro@kidl.org.pl lub na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą.
    • Zakończenie szkolenia specjalizacyjnego – Dyplom uzyskania tytułu specjalisty (kopia poświadczona notarialnie).
    • Dokument należy przesłać pocztą tradycyjną na adres biura KIDL.
  4. Informacja o dopełnieniu obowiązku doskonalenia zawodowego
    • Komplet dokumentów – Karta ciągłego szkolenia oraz dokumenty potwierdzające uzyskanie punktów edukacyjnych, należy przesłać pocztą tradycyjną na adres biura KIDL.
    • Elektroniczną wersję karty wraz z plikami zaświadczeń w załączeniu należy przesłać na adres biuro@kidl.org.pl (prosimy o kompresję plików do formatu .zip lub .7z.
  5. Informacja o prowadzeniu indywidualnej praktyki diagnosty laboratoryjnego lub udzielaniu świadczeń zdrowotnych w ramach grupowej praktyki diagnostów.
    • Realizowane przez platformę Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL 2.0).

Zalecaną i bezkosztową formą przekazania danych wymagających potwierdzenia (np. aktualizacja i potwierdzenie nazwiska, miejsca pracy, czy posiadanej specjalizacji) jest skan oryginalnych dokumentów i przekazanie ich dodatkowo podpisaną wiadomością przez ePUAP.